Які зимові шини краще? Допомога з вибором взуття для вашого автомобіля

Подивитись всі дописи у розділі: Автоновини. Розміщено: 08.08.2014 в 18:35.
Які зимові шини краще? Допомога з вибором взуття для вашого автомобіля

Зима завжди приходить несподівано зі своїми сюрпризами для багатоваріантних російських доріг. Як почуватиметься на них ваш автомобіль, в чому обумовлено вибором шин. Ідеального у світі немає нічого, і вибір шин — завжди компроміс: ціна і якість, модель шин і тип покриття …

Які бувають

Розрізняють літні, позасезонні і зимові шини. Зимові бувають двох типів: шиповані і не шиповані. Є й інша класифікація: північні і європейські. Гума для кожного типу буде ідеальною саме в зазначених умовах.

Позасезонні шини гарні в міжсезоння при температурі близько нуля для цивілізованих доріг. Багаторядні шипи добре чіпляють на льоду, але подовжують гальмування на асфальті. Північні шини хороші на заметах і крижаній кірці, але еластичний протектор не гарантує гарну швидкість (до 160 км). Європейські (з обмеженням швидкості до 190-210 км / год) випускаються для м’якого клімату з середньою температурою близько нуля, звідси і підвищена швидкість. До речі, в Європу вас не пустять з шипованою гумою.

Північні шини від європейських можна відрізнити за маркуванням індексу швидкості: Т, Н, V — європейські, Q — північні і закругленими краями шашечок на європейських протекторах, з гострою кромкою — для глибокого снігу. Для північних шин ще характерна щільна нарізка ламелей, яка допомагає чіплятися за виступи, а також широкі канавки і великі шашечки для хорошої прохідності по снігу і V-подібні канавки для відводу води при відлизі.

Окрема група — шини відновлені, з зимовим орнаментом, отриманим не за допомогою наклейки іншого шару протектора, а за спеціальною технологією. Зі старої шини видаляється весь зовнішній шар, і голий каркас тестується на наявність дефектів. Якщо немає ушкоджень, на каркас в прес-формі під тиском наноситься новий шар. Матриці скопійовані за погодженням у відомих фірм з відповідним маркуванням на бічній частині. Процес відновлення сертифікований. В даному сегменті у нас представлені польські шини Amberway, скопійовані з Continental, Michelin, GoodYear.

З шипами — без шипів?

Відповідно до фізичних законів шипи повинні гарантувати більш міцне зчеплення з зимовою дорогою, але на практиці часто виявляється, що нешипована зимова гума веде на ожеледі себе набагато впевненіше. Визначальним критерієм буде склад гуми і малюнок протектора.

Накатаний сніг або ожеледь, гірські дороги — це все-таки варіант для шипованої гуми. Перевага — в 10-15 разів. Можна купити відразу протектори з шипами або зробити ошиповку в звичайних зимових. Кількість шипів (а також їх розташування) впливає на гальмівний шлях (на 15% менше), пробуксовку. Чи підходить ваша модель шин для такої процедури — уточніть в магазині. На слизьких дорогах заслуженим авторитетом користуються шиповані шини Nokian Hakkapeliitta. Їх головна відмінність: шипи в перетині квадратні, а не круглі, що і дозволяє впевнено чіплятися за покриття. Вартість такого варіанту відповідно до типорозміру — $ 100-450 за штуку.

Якщо взимку під колесами в основному кучугури, то це вже варіант для не шипованої гуми, де на маневреність в першу чергу впливає малюнок протектора. Фахівці вибирають прямокутний, з нанесенням орнаменту в шаховому порядку. Ще один важливий критерій — глибина малюнка. У нашому випадку не менш 9-10 мм. Присутність ламелей (дрібних смужок) важливо для будь-яких типів зимових шин. Якщо погода частіше балує мокрим снігом, чи зима безсніжна, варто зупинити свій вибір на не шипованій гумі: шипи на мокрій дорозі галасливі і неефективні, ну, а на голому асфальті вони вбивають і себе, і трасу. Які шини не шиповані самі — самі? Continental Conti Viking Contakt з ялинковим малюнком, що дозволяє відводити бруд з-під коліс. З урахуванням типорозміру за одиницю таких шин доведеться викласти від $ 70 до 210.

Загальні правила

Зимові шини розраховані на експлуатацію від 2-х до 4-х років. Якщо глибина протектора на ваших покришках менше 4мм, пора вибирати нові. Для зими склад гуми у шин особливий: і морози повинні витримувати і контакт з дорогою забезпечувати. Для засніженої дороги більше підходять м’які шини, для голого асфальту довше прослужать жорсткі. Гума — з асиметричним малюнком, де зовнішня частина пристосована для пересування по асфальту, а внутрішня — по снігу або ожеледі. Встановлювати шини треба тільки відповідно до маркування фірми.

Розмір шин

При виборі розміру орієнтуватися на рекомендації виробника. Більший розмір шин збільшить контакт з дорогою, але розподіл маси автомобіля фактично зменшить цю площу. Якщо потрібного розміру немає, краще взяти менше по ширині, але більші по висоті профілю. Вузький протектор забезпечить більший питомий тиск на дорозі і кращі зчіпні властивості відповідно. Широкі шини, як лижі, залишаються на поверхні, не провалюючись до твердого покриття. Виняток — шини з щільною нарізкою ламелей, здатні вичищати сніг, який не продавлює широкий протектор. Купуючи із зимовими шинами і комплект дисків, орієнтуємося на ті, у яких посадкова ширина менше і можна встановити вузьку гуму.

Правила експлуатації

• Міняти шини по сезону вже при +7 С.
• Грамотно встановлювати шини відповідно до зазначеної стрілки на боковині.
• Уникати різких гальмувань.
• Повільно і плавно набирати швидкість.
• Регулярно перевіряти тиск, (взимку він може бути на 5-10% нижче).
• Уникати різких поворотів.
• Дотримуватися обережність хоча б на обкатці (100км).
• Всі чотири шини на автомобілі — однієї марки, одного розміру.
• Запасна покришка теж змінюється на зимову.
• Дві шини замість чотирьох — погана економія, при ДТП правда буде не на вашому боці.
• Якщо погода не відповідає зимовим шинам — їздити подвійно обережно.
• При шипованій гумі не забувайте про знак «Ш».
• З настанням тепла своєчасно перевзуватися свою машину.

Російські шини та інші бюджетні варіанти

Якщо вас влаштовує вибір шин на два роки, то можна купити і російські чи українські. Найпопулярніші — Amtelілі КЯ (Червоний Яр) по $ 60-90 за штуку. Для порівняння: імпортні аналоги Nokian, Michelin, Continental, Pirelli, BridgeStone- $ 100-500. Хоча висока ціна не завжди гарантує якість.

Чи варто говорити про покришки, що були у вжитку, які «проявлять» себе вже на трасі? Ще одна «російська рулетка» — китайські KingstarW 411, на вигляд дуже схожі на корейські. Але тільки з вигляду. Гальмують на льоду погано, розганяються гірше, ніж не шиповані. Керма на трасі не слухаються, особливо на снігу. Прийнятна ціна, звичайно, аргумент. Але не настільки, щоб забути про безпеку в екстремальних зимових умовах.

Технічний прогрес вдосконалює і автомобільну техніку, але універсальних зимових шин ще ніхто не придумав. При виборі марки треба орієнтуватися насамперед на умови експлуатації: клімат, дороги. А ще переглянути свій зимовий стиль водіння. І тоді ваш вибір буде найбільш вдалим та оправданим з точки зору вкладення у власну безпеку.

Інші статті по темі:


Loading...
©  Новини України на Rivnist.In.Ua - незалежний погляд на новини в Україні та світі, зокрема: політика, суспільне життя, економіка, кримінал, події, спорт, культура.  2010-2015