Як заощадити на витратах на паливо для вашого автомобіля

Подивитись всі дописи у розділі: Транспорт. Розміщено: 21.09.2014 в 8:36.
Як заощадити на витратах на паливо для вашого автомобіля
Як заощадити на витратах на паливо для вашого автомобіля

В Україні знову різко зросли ціни на заправках, а зарплати тихенько котяться донизу, особливо якщо їх розглядати у доларовому еквіваленті. Водії намагаються знайти альтернативу бензину

Ціни на 95-й бензин в Україні впевнено подолали позначку в 16 гривень за літр. Тепер водіям доводиться викладати за паливо в середньому близько 2-3 тисяч гривень на місяць. Експерти розповіли про декілька перевірених способах заощадити.

«Розвантажувальний» день

Найпростіше — це, звичайно, менше їздити. За словами психологів, хоча б на один день в тиждень відмовлятися від поїздки на автомобілі корисно не тільки для гаманця, але і для здоров’я.

— У водіїв, які щодня в пробках добираються на роботу і додому, накопичується втома і роздратування, — говорить психолог Олена Філатова. — Вони зриваються, стають агресивними, виїжджають на зустрічну смугу, роблять небезпечні маневри, «карають» інших водіїв, які нібито не поступилися їм дорогою. Кращий спосіб розрядки — раз в тиждень залишати автомобіль біля станції метро і їхати на роботу підземкою.

Якщо ж ви не в силах відмовитися від машини, експерти радять подумати, наскільки оптимальним є ваш звичний маршрут руху. Іноді зручна дорога не завжди найкоротша.

«Чудо-пристрої»

В періоди підвищення цін на паливо оживають всілякі фірми-шарлатани. Ось і сьогодні водіям знову наполегливо пропонують «органічні присадки» для палива у вигляді таблеток, магніти на паливну систему і так далі. Анотації до чудо-засобів (використання яких нібито схвалено якимись відомими американськими і європейськими інститутами) обіцяють економію бензину до 20-30 відсотків. Проте єдине, що іноді дають таблетки або прилади, — деяке зниження токсичності вихлопу. Авторитетні експерти з німецького ADAC заявили, що у них на стендових випробуваннях «жоден із зразків не виконав гучних обіцянок виробників по економії палива». Чим витрачати гроші на чудо-засоби, покращуйте свій стиль водіння, резюмували німці, це набагато корисніше для навколишнього середовища і вашого гаманця! Справді, контролюючи тиск в шинах, різко не пришвидшуючись і застосовуючи гальмування двигуном замість того, щоб тиснути на гальма, можна на 10-15 відсотків знизити витрату палива. На жаль, розраховувати, що економна манера їзди радикально знизить витрати на паливо, не доводиться.

Перехід на 92-й або преміум-бензин

Традиційний спосіб економити — заливати дешевший 92-й бензин. Але сьогодні різниця в ціні між «другим» і «п’ятим» паливом всього копійок 40-50, тобто пара відсотків. І ці відсотки легко компенсуються незначним збільшенням витрати палива. Купувати найдорожчий преміум-бензин також немає сенсу: європальне продовжить життя мотору, але на витраті не позначиться. Дійсно можна заощадити, купуючи на АЗС замість звичайного бензину паливо зі спиртом, яке дешевше на відсотків десять. Однак тривале використання «самогону» загрожує серйозними проблемами з двигуном.

Установка газобалонного обладнання

Якщо вже хочеться економити, але не обмежувати себе в поїздках, найкраще встановити газобалонне обладнання (ГБО). Ціна зрідженого газу в Києві зараз приблизно 8,5-8,7 гривні за літр, тобто приблизно наполовину менше 95-го бензину. Таке ж співвідношення (1: 2) встановилося в багатьох країнах Європи, так що якщо газ і дорожчатиме, то, швидше за все, пропорційно бензину. Точно розрахувати, скільки можна заощадити на газі, досить складно: по-перше, прогрів двигуна автомобіля все одно відбувається на бензині, по-друге витрата пропану (що б не розповідали установники) на 15-20 відсотків вище, по-третє, знадобиться проводити регулярні ТО газової установки (250-300 гривень) і ремонти. Але так чи інакше економія виходить істотною. Витрачені на установку «газу» 500-800 доларів окупляться вже через 15-30 тисяч кілометрів. Причому більша частина солідних фірм-установників зараз пропонує ГБО в розстрочку або в кредит. Можна розтягнути оплату на рік — за цей час (якщо ви, звичайно, постійно користуєтеся машиною, наїжджаючи порядку 20 тисяч кілометрів щорічно) економія на паливі повністю покриє кредит. Втім, у газу є і свої мінуси: його нормально «переносять» далеко не всі автомобілі. Неправильно відрегульована система здатна через якийсь час вивести з ладу двигун. Між тим є маса прикладів, коли власники проїжджали «на газу» не одну сотню тисяч кілометрів без збитку для «здоров’я» автомобіля.

Купівля автомобіля з дизелем

Саме так давно зробила більшість практичних європейців. 70-80 відсотків нових автомобілів в Європі — з дизельними моторами. Економія в порівнянні з аналогічними бензиновими моделями щонайменше в півтора рази («дизель» легковика з’їдає 4-5 літрів солярки, звичайний мотор — 8-9 літрів бензину). В Україні до дизельних двигунів ставилися з недовірою, побоюючись підвищеного шуму, вібрацій, труднощів запуску в холодну пору року. Але у сучасних авто ці проблеми вирішені. Та й купити якісну солярку у нас вже давно не проблема — на кожному кроці мережеві АЗС, які торгують досить непоганим імпортним паливом. На жаль, як правило, дизельні авто дорожчі за звичайні. Скажімо, дизельна Skoda Rapid стоїть на 20 відсотків більше аналогічної бензинової. Хоча є і винятки: наприклад, Renault Logan, ціни на дизельну і бензинову версії якого зараз майже зрівнялися. Як не прикро, серед бюджетних українських та китайських легковиків дизелів не зустрінеш, машини на важкому паливі в основному пропонують більш дорогі європейські марки.

На жаль, покупка уживаного дизельного автомобіля більш ризикована затія, ніж придбання звичайної машини б / у. З одного боку, дизельні мотори довговічніше — можна без побоювання брати навіть авто з великим пробігом. З іншого — запчастини набагато дорожчі, а ремонт складніше, що може перекреслити всю економію на паливі.

©  Новини України на Rivnist.In.Ua - незалежний погляд на новини в Україні та світі, зокрема: політика, суспільне життя, економіка, кримінал, події, спорт, культура.  2010-2022