Чи будуть будувати метро на Троєщину
Подивитись всі дописи у розділі: Новини Києва. Розміщено: 21.12.2014 в 20:33.Відсутність бюджетних коштів, не єдина проблема, через яку так і не розпочато будівництво гілки метрополітену на лівобережний житловий масив Троєщина. Як стало відомо з листа керівників проектних і спеціалізованих будівельних організацій до голови постійної депутатської комісії Київради з питань транспорту і зв’язку Ігоря Піковського, ще навіть не вирішено, де ця лінія пройде.
Існуючим Генпланом розвитку Києва до 2020 року передбачено будівництво двох гілок: Подільсько-Вигурівської (від Воскресенки через Подільський мостовий перехід до центру міста і далі — до південно-західних районів) і Лівобережної (від північної Троєщини вздовж вул. Бальзака — до Осокорків). Ці проекти були розроблені в 2005-2012 р, пройшли експертизу та затверджені Київрадою.
У столичному Генплані-2025, який мають затвердити найближчим часом, закладено інше бачення розвитку підземки. Лівобережної лінії там взагалі немає, а Подільсько-Вигурівська має пролягти від проектної станції Райдужної по проспекту Маяковського. Цей план, на думку авторів звернення, вимагає нового циклу проектних робіт, починаючи з ТЕО, на які піде кілька років.
До того ж там передбачається будівництво підземних тунелів і станцій, що порушить схему руху по проспекту Маяковського і зажадає перенесення інженерних мереж. Хоча документація ще не готова, підписанти запевняють, що такий варіант зажадає набагато більших тимчасових вкладень: 6,3 млрд грн. і 10 років. Тоді як лінія, задекларована в нинішньому Генплані Києва, в цінах 2012 коштує 3,6 млрд грн. і буде будуватися чотири роки. Економія полягає в тому, що ділянка по вул. Бальзака повинна пролягти по землі — вздовж лінії швидкісного трамвая, а це не порушить інфраструктури району, і не буде заважати жителям під час проведення робіт. Щоб захистити їх від шуму, лінію планується накрити, побудувавши над нею торгово-розважальний комплекс за рахунок інвесторів (по типу «Дрімтаун» на Оболоні).
Подавці листа просять міську владу визначитися, як все-таки проляже славно відома Троєщинська гілка, про яку говорять десятиліттями, але ніхто не будує. Єдине, на кого вона «працює» — це на політиків, які традиційно перед виборами починають обіцяти жителям Лівобережжя зручне транспортне сполучення з центром Києва, але тут же забувають про це, ледве отримавши владу.
Скільки б не говорили чиновники з приводу метро, запустити його не можливо, поки не буде введений в експлуатацію Подільсько-Воскресенський міст протяжністю близько 7,5 км, який повинен з’єднати Поділ з лівобережними Воскресенкою і Райдужним масивом. Це довгобуд з давньою історією. Він був передбачений у всіх генпланів столиці за останні 40 років. Проект був затверджений Київрадою в 1993 р, після чого почалося зведення об’єкта. Але, через кілька років, його заморозили. Роботи були відновлені тільки в кінці 2003 р і досі не завершені.
Перший заступник КМДА Ігор Ніконов повідомив, що місто саме не потягне даний проект. Потрібна допомога держави, яка зараз навряд чи знайде кошти, якщо їх не виявилося і в кращі для економіки України часи. Або потрібно залучати концесіонерів. Подібна ідея давно витає в повітрі і не тільки з приводу цього проекту, але в реальність жодна з них поки не втілилася — через недосконалість законодавства, невіри інвесторів українським властям, неготовність місцевого населення платити, скажімо, за проїзд по мосту в рідній масив Троєщина.