Авторинок примушують піти працювати в тінь

Подивитись всі дописи у розділі: Автоновини. Розміщено: 30.01.2015 в 7:11.
Авторинок примушують піти працювати в тінь
Дефіцит валюти в банках змушує трейдерів йти на чорний ринок

Можливе рішення НБУ заборонити продаж валюти імпортерам, які купують долари і євро для купівлі імпортних автомобілів, не дасть бажаних результатів, вважають керівники компаній-дистриб’юторів. Так, генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів ВААІД Олег Назаренко на своїй сторінці в Фейсбук написав:

«Люди, які у нас придумують правила і закони, дуже далекі від народу і реалій життя. Вони думають: заборонимо автоімпортерам купувати валюту, і все налагодиться в країні, з’являться гори доларів і т.д. Ні! Не з’являться!

В Україні люди збирають на авто в доларах і, накопичивши потрібну суму, міняють валюту на гривні і йдуть в салон. А якщо імпортер не купив на міжбанку валюту і не привіз авто? Тоді ці долари або залишаться у людини в скарбничці або підуть на автобазар, де людина за валюту купить собі авто. І як від цього виграє держава? Офіційний імпорт платив податки (причому, за надходженнями до бюджету автобізнес посідав друге місце після імпорту нафти і газу). А тепер? Що отримає бюджет від тіньового імпорту? Знову бригади «гонщиків» будуть їздити за кордон, приганяти авто і продавати їх за готівку на автобазарах. Повернення в 90-ті в «чорний» автобізнес? Держава програє, але контролюючі чиновники — влада виграють (хабарі і т.д.)».

Генеральний директор «ВіДі Автогруп» Артем Ткаченко на своїй сторінці в ФБ висловив думку, що «якщо міняйли зараз знають, де дістати долари по 20, то вже через пару тижнів вони їх будуть продавати по 30. І народ буде продовжувати їх гребти, і по 30, і по 40. і наживатися на цьому будуть допущені до тіла валютні спекулянти. Імпортери тут абсолютно не причому, краще б влада експортерів стимулювала (тобто створювала умови, а не примушувала адміністративними методами) повертати валютну виручку в країну. Та мінял-кримінальників, які стоять під кожним відділенням банків по всій країні, садила за грати».

Бренд-директор Mazda Юлія Сивак пропонує свій «рецепт» рішення валютної кризи без жертв з боку офіційний автоімпортерів: «Давайте дозволимо приймати валюту від населення в якості розрахунку за товари імпортного виробництва. Наприклад, при вартості від S1000. Для податкової бази операції проведемо в гривні за курсом НБУ, заплатимо всі податки… Населення не повинно бігати шукати, де поміняти кровно накопичений долар на чорному ринку за ринковим курсом, імпортер не кидається де купити за ринковим курсом, попит на Міжбанку падає, курс стабілізується».

Відзначимо, що авторинок — не єдиний бізнес-сегмент, який страждає від двох валютних курсів: зразково-показового міжбанку і реального комерційного («чорного»). В аналогічній ситуації працюють, наприклад, українські нафтотрейдери.

Прагнення НБУ створити видимість стабільності гривні за допомогою офіційного курсу (близько 16 грн / $ 1), за яким купити долари неможливо, веде до того, що для розрахунків з іноземними контрагентами — 85% автомобільного палива в Україну імпортується — нафтотрейдерам доводиться закуповувати долар по «чорному» курсу. Зараз він перебуває в діапазоні 20,5-21,50 грн / $ 1. Щоб якось обґрунтувати такі витрати (до 6 грн / $ 1), трейдери «купують» у банків «додпослуги».

Завдяки існуванню паралельних курсів «додаткова вартість» близьких до НБУ банків становить 800 млн грн / день. І досвід попередніх років говорить про те, що ці гроші не йдуть до держбюджету, на фінансування АТО або допомогу переселенцям. Але в тому, що він вигідний керівництву НБУ і казначеям комбанків, сумніватися не доводиться.

©  Новини України на Rivnist.In.Ua - незалежний погляд на новини в Україні та світі, зокрема: політика, суспільне життя, економіка, кримінал, події, спорт, культура.  2010-2022