Чому нові мільйонери вже не вдягають дорогі костюми та краватки

Подивитись всі дописи у розділі: Мода. Розміщено: 01.04.2015 в 5:18.
Чому нові мільйонери вже не вдягають дорогі костюми та краватки
Марк Цукерберг

Кращі уми і бізнесмени Америки відмовляються від суворого дрес-коду і вже не витрачають тисячі доларів на свій гардероб. Чому?

Засновник Facebook Марк Цукерберг прийшов на свою першу зустріч з елегантно одягненими банкірами та інвесторами в звичайному повсякденному одязі. Не в сланцях, звичайно, але в толстовці. Фінансисти готували соціальну мережу до виходу на біржу. Компанія стала публічною, її засновники за один день стали мільярдерами, а історія з «прикидом» Цукерберга ще довго хвилювала ЗМІ.

Чому, ймовірно, самий розумний програміст на планеті так нарочито демонструє свою зневагу до корпоративного дрес-коду і дорогих костюмів? Деякі спостерігачі вважають, що Марк прийшов до банкірів в толстовці і джинсах, бо незрілий і недосвідчений як бізнесмен. Інші кажуть, що все це був піар: Цукерберг хотів привернути максимум уваги до своєї фірми.

Як би там не було, таких самовпевнених молодих мільярдерів у світі стає все більше (а мільйонерів — ще більше), вони не надають одягу стільки ж значення, скільки йому надавали батьки. Згадайте хоча б чорну водолазку — візитну картку Стіва Джобса. Це вже тренд, і у нього з’явилася власна назва — Dressing down.

І поки одні ходять на співбесіди в костюмах і краватках і при цьому відчувають себе вкрай ніяково, інші демонструють свій статус через підкреслено «ніякий» одяг: коли ти цінний кадр або відомий бізнесмен, всі про це знають. Тому щоб в очах оточуючих виглядати крутим, потрібно забити на правила і всіляко демонструвати, що ти можеш собі це дозволити.

Журналісти видання Quartz провели власне розслідування і спробували з’ясувати, що ж змушує багатьох дуже авторитетних бізнесменів приходити на бізнес-зустрічі в червоних кросівках чи заходити в розкішні бутіки в спортивному одязі.

Всі ми знаємо про соціальні норми. І мало хто з нас ризикують відхилитися від існуючих стандартів в області одягу, мови та поведінки. Але у людей з таким високим статусом, як у Цукерберга, є більший простір для маневрів. Вони можуть відчувати себе більш вільними від соціальних обмежень.

Журналісти говорили з сотнями різних людей — від працівників елітних бутіків в Мілані і бізнес-лідерів в їх заміських клубах на Black Tie Party до бізнесменів, що працюють в області високих технологій — і всі вони помічали, що в індустрії моди настає криза: одяг перестає бути символом статусу.

Заходили і до Гарвардської школи бізнесу. Представників різних бізнес-кіл просили оцінити, наскільки ймовірно, що на заході з їх участю опиниться людина в яскравих кросівках чи хтось, хто порушить дрес-код іншим явним способом.

З’ясувалося, що відмова від дорогих брендів серед крупнокаліберних бізнесменів — це якщо ще й не норма, то вже помітний тренд. Багато людей відмовляються витрачати гроші на дорогі предмети розкоші: завдяки інтернету і величезній кількості профільних цифрових ЗМІ, бізнесмени і дорогі фахівці нової хвилі і так знають, чого вони варті. Вони продовжують самостверджуватися, але вже все рідше використовують для цього дорогі іграшки.

Незгода з споживчими витратами, які передбачені відповідним статусом, дає зрозуміти оточуючим: у пільгах, які доступні багатіям, ми не потребуємо.

Але найчастіше буває і так, що небажання підкорятися дрес-коду з боку окремих людей дратує оточуючих. Тому перед тим, як почати «одягатися як Цукерберг», варто було б упевнитися, що це буде доречно.

По-перше, потрібно пам’ятати, що така поведінка можливо тільки в добре знайомих місцях. Якщо ви знаєте, що ваш підкреслено буденний стиль нікого не образить, спробуйте. І лише вкрай рідко дозволяйте собі надмірно «зручний» одяг у тих ситуаціях, коли буваєте там, де ще ніколи не були.

Продавці в міланських бутиках розповідають, що якщо в їх бутик заходить молоді люди які себе ведуть розв’язно у спортивному одязі, значить, вони майже напевно будуть готові купити елегантне плаття або Rolex. Але вести себе так можуть тільки ті, хто буває в бутиках трохи рідше продуктових магазинів.

З іншого боку, якщо ви почнете ходити в трениках по Міланському центрального вокзалу, то не дивуйтеся, що до вас почнуть приставати цигани. Елегантно одягнені чоловіки змушують вуличних жебраків їх боятися, а таксистів — не так ліниво пропонувати їм свої послуги.

По-друге, стиль casual відмінно підходить тоді, коли ви свідомо кидаєте виклик соціальним нормам. Наприклад, йдете на офісний корпоратив, знаючи, що скоро зміните місце роботи. Нехай обговорюють, а що?

Вас напевно обнадіє і те, що в Гарварді професура часто бавиться носінням кросівок яскравих забарвлень: їх зазвичай взувають, щоб підкреслити свій новий, підвищений, професійний статус. Робиш щось важливе і отримуєш хорошу зарплату? Чому б тоді не «забити» на академічні правила етикету, якщо ти настільки цінний кадр?

Зрозуміло, інтернет-бізнесмени, які виростають з такого університетського середовища, зневажають костюми-трійки і начищені до блиску черевики. Коли їх стартапи потребують грошей для розвитку, молоді розумники проводять наради з інвестбанкірами, але вважають, що не зобов’язані ні під кого підлаштовуватися.

У міру того, як у світі зростає число молодих людей, що сколотили статки в інтернеті, все більш застарілими здаються і норми дрес-коду для рядового «офісного раба». Не носити костюм і сорочки з краватками — розкіш, яку можуть собі дозволити тільки найрозумніші та цінні люди в офісі торгової компанії або фінансової організації.

А як вам такий погляд на нове віяння у сучасній моді?

Інші статті по темі:


Loading...
©  Новини України на Rivnist.In.Ua - незалежний погляд на новини в Україні та світі, зокрема: політика, суспільне життя, економіка, кримінал, події, спорт, культура.  2010-2015