Чи прийде лоукост в Україну?
Подивитись всі дописи у розділі: Бізнес. Розміщено: 23.06.2015 в 17:08.У кризу традиційно загострюється боротьба за клієнта, у якого, природно, гаманець стає тоншою. Економити починають все — і ті, хто традиційно здійснював обдумані покупки, і ті, хто раніше звертав увагу, в першу чергу, на бренд, а потім вже на ціну.
В умовах нинішньої кризи, коли гривня девальвувала майже в три рази і, відповідно, вся імпортна продукція і товари зі значною імпортною складовою подорожчали майже настільки ж, цінова перевага стала одним з основних принципів у виборі необхідної речі. І, природно, виробники, які можуть дозволити собі розкіш продавати свій товар за низькою ціною, отримали вагому перевагу. Але наскільки це нове явище? Або це всього лише черговий виток розвитку ринку, посилений кризою?
Дешеве небо
На авіаційному ринку вже давно існують дві моделі ведення бізнесу: класичні авіаперевізники, які пропонують широкий спектр послуг (аж до віп-обслуговування), та лоукостер — авіакомпанії, що пропонують перельоти за низькою ціною з мінімумом сервісу. В Україні лоукостери з’явилися тільки в останні роки. По суті, масштабно зайшов на наш ринок тільки один лоукостер — Wizz Air (на жаль, наприкінці квітня українська дочка припинила свою діяльність в Україні, а рейси під кодом Wizz Air на даний момент виконує Wizz Air Hungary). З Києва до ОАЕ продовжують літати AirArabia (Київ — Шарджа) і FlyDubai (Київ — Дубаї), назвати які лоукостерами можна лише з «натяжкою».
У світі налічується чимало авіакоманій-дискаунтерів, найвідоміші з них — Ryanair, easyJet, AirAsia, Virgin Blue. Власні бюджетні компанії створили і відомі класичні перевізники. Чому ж в Україні лоукостери заходять точково або, наприклад, як Wizz Аir Ukraine, відкривають кілька напрямків, а потім припиняють свою діяльність? Все просто — «український ринок може стати цікавий лоукост тільки у разі зняття візових обмежень з українців, а також збільшення їх рухливості і купівельної спроможності, — вважає Сергій Кадученко, власник компанії «Тревелдеск». — Поки ж їм можуть бути цікаві лише кілька маршрутів з Києва, на яких ще зберігся стійкий попит — Лондон, Франкфурт, Париж».
Подивитись ціна на авіаквитки, напрямки та аеропорти можна на сторінці http://travelolife.com/airports сайту бронювання авіаквитків онлайн.
На даний момент в Україні проводиться експеримент в одному окремо взятому регіоні. У Львівському аеропорту вже кілька місяців як вступив в дію режим «відкритого неба», коли незалежно від паритету з місцевими українськими авіаперевізниками будь-яка авіакомпанія світу може виконувати рейси з будь-якої точки світу. Від цього експерименту авіаційна влада і міська адміністрація очікували бурхливого інтересу з боку тих же лоукостерів, відкриття нових рейсів і низьких цін на квитки. Але поки все тихо — в чергу за українськими пасажирами авіакомпанії не вишикувалися. Низька платоспроможність українців не приваблює перевізників. «Нічого негативного у відкритті неба у Львові немає, але успіху від цього заходу особисто я не чекаю, так як масовий платоспроможний попит на авіаперевезення у Львові відсутній. Відповідно, чекати масового приходу нових гравців не варто», — коментує львівський експеримент Сергій Кадученко.


