Кращі фотоапарати 2015 року – вибір професіоналів

Подивитись всі дописи у розділі: Наука. Розміщено: 18.01.2016 в 18:18.
Кращі фотоапарати 2015 року – вибір професіоналів

Добре налагоджений процес виробництва цифрових фотоапаратів останнім часом схожий з рухом залізничного експресу. Потяг мчить з високою швидкістю, всередині вагонів розлита комфортна атмосфера, за вікнами миготить мінливий ландшафт. Але не комфорт, швидкість і ліси за вікном запам’ятовуються пасажирам, а рідкісні зупинки. Саме вони дозволяють оцінити довжину пройденої відстані, розглянути деталі пейзажу і отримати хоч якусь частку різноманітності в монотонності шляху.

Фотоіндустрія вже давно живе довгими стратегіями і лінійками продуктів. Регулярно виходять нові фотоапарати, які відрізняються один від одного рівно настільки, наскільки і залишаються схожими. Рівномірність і передбачуваність анонсів дозволяє розумно підходити до процесу покупки нового фотоапарата, але позбавляє його всякої атмосфери святкової непередбачуваності.

На щастя, інтелектуальний, маркетинговий і виробничий конвеєри фотоіндустрії іноді беруть тайм-аут — і на світ з’являється камера-сюрприз. Її достоїнства не завжди вражають уяву, а недоліки не завжди зрозумілі на перший же погляд. Але ця камера робить головне: привертає увагу. Покупців, фахівців, конкурентів.

А потім тайм-аут біля конвеєра закінчується і в стрічках новин, на виставках і на цінниках крамниць знову миготять однотипні індекси назв.

У період з травня 2014 по червень 2015 фотоіндустрія випустила більше восьми десятків фотоапаратів. З них тільки чотири по-справжньому заслуговують на нашу увагу.

Samsung NX1: Довга дорога до флагману

Оригінальна маркетингова стратегія Samsung — повторювати дії лідера ринку до тих пір, поки лідер не починає повторювати дії Samsung — непогано працює практично на всіх напрямках. Крім одного — в фотоіндустрії.

Зовні все добре: по продажах системних камер Samsung займає друге місце з перспективою виходу на показники лідера. Однак цифри мало впливають на репутацію компанії, яка у покупців описується словами «це несерйозно».

Така оцінка складається з прихильності Samsung стратегії випуску недорогих, досить простих системних фотоапаратів, в яких другорядні технічні нововведення (Wi-Fi, інтегрований в прошивку Android, сенсорне управління…) превалюють над опціями, безпосередньо пов’язану з фотографією.

Ситуація, звичайно змінюється. Але повільно: лише до відкриття виставки Photokina 2014 компанія дозріла до випуску справжнього флагмана лінійки Samsung NX — Samsung NX1.

Немає сумнівів, технічно Samsung NX1 дійсно на голову вище всіх створених раніше системних камер його серії. У моделі стоїть абсолютно нова матриця типорозміру APS-C з технологією BSI і роздільною здатністю 28 мегапікселів. Передані сенсором дані новий чотирьохядерний процесор Samsung DRIMe V обробляє так швидко, що це забезпечує апарату швидкість серійної зйомки на рівні 15 кадрів в секунду, а відеозйомки — 30 кадрів в секунду в дозволі Ultra-HD (і 24 кадру в секунду в роздільній здатності 4K).

Замість загравань з операційними системами, Samsung NX1 пропонує фотографу швидкий гібридний автофокус з 205 фазовими датчиками (153 — хрестові) і 209 зонами наведення на різкість по контрасту. Їх розташування оптимізовано, покриваючи 90 відсотків всієї площі кадру.

Дизайн флагмана відмінно продуманий, а габарити з першого погляду заявляють про Samsung NX1 як про камеру преміального класу. Корпус апарату з шасі з магнієвого сплаву захищений від проникнення пилу і вологи — необхідна умови для універсальної камери такого рівня.

Безумовно, NX1 — це важливий крок для розвитку лінійки бездзеркальних апаратів Samsung. Він украй важливий для тих фотографів, хто пов’язав свою роботу або хобі з цією системою (оптикою і аксесуарами). Однак розвиток і закріплення успіху все ще повністю знаходиться в руках виробника, який, випустивши, нарешті, флагманську камеру, повинен підтримати її на ринку випуском широкого спектра гідних, «флагманських» об’єктивів.

Panasonic Lumix DMC-LX100: Тримай кишеню ширше

Максимум якості при кишеньковому розмірі фотоапарата. І ніяких змінних об’єктивів і сумок — на такій благодатній ідеї ось уже кілька років поспіль зростає ніша компактів преміум-класу.

В принципі, сучасні технології легко дозволяють створити пристойний преміум-компакт, з’єднавши в одному корпусі велику матрицю і хорошу універсальну оптику. Заважають цьому два практичні фактора: розмір і вартість. Велика матриця вимагає солідної оптики, що збільшує габарити камери і її ціну. Однак, коли виробнику потрібно розставити акценти в характеристиках, ціну і габарити все ж віддають в жертву якості.

З точки зору такого підходу, Panasonic Lumix DMC-LX100 — один з найкращих сучасних преміум-компактів. Так, при габаритах 11,5х6,6х5,5 см камері потрібен досить глибока кишеня для перенесення. Але якщо фасон одягу дозволяє взяти цей апарат в дорогу, жаліти про вибір, право, не доведеться.

За сукупністю світлосили оптики і розміру матриці Panasonic Lumix DMC-LX100 не має собі рівних. Сенсор типорозміру 4/3 » з роздільною здатністю всього 12 мегапікселів гарантує широкий динамічний діапазон і більше, ніж гідне співвідношення сигналу і шуму. У камери немає вбудованого спалаху, а комплектна зовнішня не відноситься до шедеврів інженерного мистецтва, але світлосила оптики F1,7-2,8 і ефективний оптичний стабілізатор дозволяють однаково впевнено робити кадри при будь-якому освітленні (в розумних межах, звичайно).

Справжньою універсальності камері заважає досягти завузький для аматорських запитів діапазон фокусних відстаней — від 24 до 75 міліметрів ЕФР. Зате виконання творчих задумок не заважає ергономіка — у Panasonic Lumix DMC-LX100 дійсно зручне, багате на механічні елементи керування.

Вартість камери складно назвати загальнодоступною. Але Panasonic Lumix DMC-LX100 позиціонується як модель для двох аудиторій — захоплених аматорів і професіоналів. Останнім апарат може послужити в ролі повсякденному записника або «запаски» для екстрених випадків.

Olympus OM-D E-M5 II: Деталізація за будь-яку ціну

Переродження плівковою лінійки Olympus OM на новій цифровій основі не тільки розширило парк беззеркалок Olympus флагманської лінійки, але й дало старт одній з найуспішніших на ринку серій системних камер. Оригінальна камера Olympus OM-D E-M5 стала в 2012 році її дебютним ривком, а від анонсованої в 2015 Olympus OM-D E-M5 II чекали, мабуть, лише ще більшого зміцнення позицій.

Сенсор типорозміру 4/3 » з роздільною здатністю 16 мегапікселів, присутній у всіх моделях лінійки Olympus OM-D, спочатку вийшов відверто вдалим. Його чутливість, передача кольору і динамічний діапазон дають оптимальне зображення в класі бездзеркальних камер з ціною близько 1000 доларів. За три роки ця матриця пройшла кілька етапів внутрішньої модернізації, були відточені й оптимізовані алгоритми обробки даних.

Однак до 2015 року деталізації +4608 на 3 456 точок покупцям стало не вистачати. Конкуруючі моделі освоювали третій десяток мегапікселів і беззеркалкамі Olympus OM-D все складніше ставало підтримувати свій флагманський статус. Потрібні були кардинальні зміни. Або якийсь дуже хитрий план.

Саме він реалізований в Olympus OM-D E-M5 II за допомогою нового ефективного внутрішньокамерного стабілізатора зображення. Як майже всі подібні технології, він використовує метод микросдвигу матриці, що нівелює природне тремтіння рук фотографа.

Canon EOS 760D: На ергономіці не економлять

При всьому консерватизмі, компанія Canon іноді любить струснути номенклатуру своїх лінійок. Традиційно це призводить до сюрпризів, здебільшого приємних. Саме грою з номенклатурою зобов’язані своїй появі апарати EOS 5D, EOS 7D, EOS 1000D, EOS 100D. Тонко натякаючи цифрами в назві про функціональність і призначення, маркетологи Canon до самого останнього моменту утримували інтригу.

Історія з новим дзеркальним апаратом Canon EOS 760D перевершила всі очікування. По-перше, про його появу не підозрювали до самого кінця. По-друге, з’явившись разом з моделлю EOS 750D, він надовго ввів в роздуми експертів і потенційних покупців. Нарешті, по-третє, на нашу думку, Canon EOS 760D являє собою один з найбільш вдалих моментів в історії виробника за останні роки, камеру, гідну (нарівні з EOS 100D) породити цілу нову лінійку.

Якщо говорити по суті, Canon EOS 760D — це проміжна модель, що поєднує функціональність бюджетних дзеркалок виробника (фактично, тут Canon EOS 760D ідентичний EOS 750D) і ергономіку лінійки аматорських камер середнього цінового рівня Canon EOS x0D. Зараз її представником на ринку є Canon EOS 70D.

Спочатку бюджетні дзеркалки Canon розроблялися в рамках проекту «цифрова дзеркальна камера з ціною до 1000 доларів». Основою була лінійка камер середнього цінового рівня EOS x0D, яку послідовно «здешевили»: спростили автофокус, знизили швидкість серійної зйомки, замінили пентапризму на пентазеркало. Істотний внесок у здешевлення вніс і дизайн: в порівнянні з серією EOS x0D, тут відсутній другий інформаційний дисплей, другий диск управління параметрами, кілька механічних елементів управління (кнопок).

Через 12 років технічний прогрес досяг того рівня, що навіть «полегшена» функціональність бюджетних камер покриває всі творчі потреби фотографа-любителя. А ось ергономіка бюджетних дзеркалок Canon, випущених до EOS 760D, викликає великі питання.

Не можна сказати, що Canon EOS 760D пропонує весь спектр зручності моделей більш старшого класу. Але основні поліпшення є: у камери є другий інформаційний дисплей на верхній грані і задній диск управління параметрами, а основні функції виведені з глибин меню на кнопки.

При цьому, між Canon EOS 760D і EOS 70D залишається чимала різниця в сприйнятті, що не дає приводу говорити про пряму конкуренцію. Технічно камери ніяк не можуть конкурувати — старша модель помітно швидше, точніше, універсальність. Та й дизайн, хоч і схожий, грає на таких нюансах, які відразу зрозумілі професіоналові.

©  Новини України на Rivnist.In.Ua - незалежний погляд на новини в Україні та світі, зокрема: політика, суспільне життя, економіка, кримінал, події, спорт, культура.  2010-2022